גדולים ומוכרים. כדי לבלוט בשוק התחרותי ורווי המתחרים יש לשווק נכון את העסק הקטן. חשוב לזכור כי לעסקים הקטנים אין תקציב פרסום גבוה, אך עדיין הם יכולים לשווק את העסק בדיגיטל בדרכים שונות ומוכחות ביעילותן, למשל רישום באינדקס עסקים כמו דנסגייד, פתיחת פרופיל מקצועי לעסק ברשתות החברתיות, פרסום ממומן בגוגל ובפייסבוק ועוד.
במדריך זה ריכזנו עבורכם חמש שיטות יעילות לשיווק עסקים קטנים באינטרנט, אלו שיטות מוכחות ביעילותן, הן מתאימות גם לעסקים בעלי תקציב פרסום קטן. בחירה נכונה של דרכי השיווק באינטרנט מאפשרת לעסק הקטן לזכות בחשיפה רחבה, לגייס לקוחות חדשים, ליצור גידול במכירות ולהשיג את המטרות הרצויות.
קידום אתרים אורגני
כל עסק חייב אתר באינטרנט, האתר מהווה מעין כרטיס ביקור דיגיטלי, כמו כן אם מקדמים את האתר ומשקיעים בו באמצעות העלאת תכנים מקוריים ובעלי ערך לגולשים ובדרכים נוספות, האתר הופך לנכס דיגיטלי משמעותי ותורם להצלחה העסקית. לכן לאחר בניית אתר המותאם גם למובייל, חשוב לפנות לחברת קידום אתרים כדי לבחור חבילת קידום בהתאם למגבלות התקציב. זהו תהליך יחסית ממושך, אך כאשר האתר של העסק הקטן מופיע במיקום גבוה בתוצאות החיפוש בגוגל, העסק זוכה לחשיפה רחבה ולתעבורה גדולה של גולשים, וניתן לנצל זאת כדי לחזק את המותג, לגייס לקוחות ולהגביר את קצב המכירות.
פרסום ממומן בגוגל
פרסום בגוגל מתאים בעיקר לעסקים קטנים המציעים מוצר או שירות מסוים שגולשים מחפשים במנוע החיפוש הפופולרי, לרוב מיוזמתם. כך לדוגמה, הפרסום בגוגל מתאים לעסקים קטנים כמו חשמלאי בבאר שבע, אינסטלטור ביהוד, הנהלת חשבונות בדרום וכדומה.
כלי הפרסום השתכללו בשנים האחרונות, יש אפשרות לרימרקטינג, כלומר שיווק חוזר של מודעות הפרסום לגולשים שביקרו באתר של העסק הקטן או ביקרו בדף נחיתה ייעודי. הפרסום הממומן מאפשר לעסקים קטנים לזכות בחשיפה רחבה לקהל יעד שמאפייניו ידועים מראש, מודעת הפרסום נמצאת במיקום מרכזי בדף תוצאות החיפוש והיא בולטת מעל התוצאות האורגניות.
פרסום ברשתות חברתיות
מומלץ לכל בעלי העסקים הקטנים להקים פרופיל עסקי ברשתות החברתיות השונות, ובעיקר בפייסבוק ובאינסטגרם. יש לנהל במקצועיות את הדף העסקי, באמצעות הדף ניתן לשמור על קשר ישיר עם לקוחות החברה, לנטר בקשות מהלקוחות, להציע מבצעים אטרקטיביים ולהעלות תכנים מקוריים כדי להגביר את תנועת הגולשים לאתר וליצור גידול במכירות.
מעבר לפרסום בפייסבוק כדאי לבחון גם פתרונות שיווק ופרסום באינסטגרם ובלינקדאין. את הקמפיין יש להתאים לתקציב העסק ולצרכיו הייחודיים, ניתן לפרסם לבד אך עדיף לנהל את הקמפיין בעזרת אנשי מקצוע מנוסים.
שיווק דרך המייל
קמפיין שיווקי באמצעות דואר אלקטרוני נחשב עדיין לאפקטיבי, זהו כלי שיווקי יעיל המתאים גם לעסקים קטנים, וניתן לבצעו באמצעות פלטפורמות ייעודיות או באופן עצמאי לחלוטין. כדאי לשלוח ניוזלטר במייל אחת לשבוע או שבועיים, לצרף קישור לאתר ולהציע מבצע אטרקטיבי ללקוחות, כמו כן באמצעות הניוזלטר שומרים על קשר רציף וקבוע עם הלקוחות, ואפשר לספק טיפים ומידע חשוב כדי לגרום ללקוחות לבקר באתר בתכיפות ולרכוש בו מוצרים או שירותים שונים.
רישום באינדקסים מקצועיים
ישנם עשרות אינדקסים מקצועיים בתחומים כלליים או ספציפיים, כדאי לרשום את העסק הקטן באינדקסים המובילים והאיכותיים ביותר. מומלץ לעסקים קטנים לבצע רישום של העסק שלהם באינדקס העסקים דנסגייד ובאינדקסים מובילים נוספים, הרישום באינדקס מאפשר לעסק הקטן לזכות בחשיפה רחבה ולהתמודד בהצלחה עם התחרות בעסקים גדולים. חשוב לדעת כי ישנם אינדקסים בהם הליך הרישום חינמי ויש אינדקסים בתשלום.