ניתן לקבוע שהתחרות העסקית גדולה בכל תחום ועסקים רבים מתחרים על אותם קהלים באוכלוסייה. מתוך התובנה הזאת, קשה להתעלם מהחשיבות האדירה שבשיווק ופרסום העסק. שילוט ומיתוג הם חלק אינטגרלי מהעניין. כל נקודה שבה הלקוח פוגש את העסק היא הזדמנות פז עבור העסק להרשים, למתג ולהעביר את המסרים והערכים שהוא מעוניין להעביר. באופן פרטני.
יצירת זהות לעסק
מותג הוא אוסף של ערכים, סמלים ומסרים. זוהי התמצית של העסק, או יותר נכון – של הדרך שבה העסק בוחר לשווק את עצמו מבחינה תדמיתית. כל מותג מעורר בקרב הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים שלל רגשות ומחשבות. כך העסק יוצר לעצמו זהות בשוק. הלוגו, הסלוגן והצבעים שבהם מתהדר המותג מבדלים אותו ומגדירים אותו בתוך ים המתחרים. אם מדובר בתחום פחות תחרותי, אז בתוך אגם המתחרים.
להיטמע בלב ובראש הצרכן
באמצעות הדפסה דיגיטלית ויצירה של מוצרים שיווקיים, כגון: כרטיסי ביקור, פליירים, ברושורים, חולצות, פנקסים, שלטים ואינספור מוצרים נוספים – העסק יכול להפיץ את הבשורה שלו ולהטמיע את עצמו בתודעת הקהל. אם לקוח רוכש מוצר או מקבל מוצר קד"מ שעליו מודפס מיתוג של העסק, הוא למעשה נושא עימו מוצר שמפרסם את העסק גם בפני עצמו וגם בעיני אחרים שנחשפים לאותו מוצר.
מיתוג משמר לקוחות
מיתוג מוצלח מחזיק לקוחות והופך אותם ללקוחות קבועים. הסיבה לכך נעוצה בכך שהם מרגישים שלעסק יש אבא ואמא, שיש לו תוכן ושיש למי לפנות – שמדובר בעסק מוגדר ויציב ושהוא אף מומחה בתחומו. מיתוג מעניק לעסק פנים ברורות. מיתוג נכון של מוצרים עוזרת אפוא לשימור הלקוח ולחיזוק הנאמנות שלו בכך שהיא מחזקת את המותג ואת הערכים שלו והופכת אותו לזכיר יותר.
מיתוג מעורר הזדהות
מיתוג הופך את העסק לאורגניזם חי ובעל אישיות – הוא מאניש אותו. העסק יכול להיתפס כיוקרתי, כצעיר, כמרדני, ואם המסרים יועברו בצורה ברורה וקוהרנטית – הקהל הרלוונטי עשוי לשים לב לכך. כאשר הלקוח הפוטנציאלי מזהה ערכים ומסרים במותג שהוא מזהה גם בתוך עצמו – הסיכוי שירכוש מהעסק הופך לגבוה יותר. יתרה מכך – רכישת מוצרי העסק תחזק את הזהות וקווי האישיות שלו.
פגישה מוצלחת עם הלקוח
לקוח יכול לפגוש בעסק פעמים רבות. הוא יכול לבדוק את דף הפייסבוק או חשבון האינסטגרם שלו, לבקר באתר האינטרנט, להגיע למיקום הפיסי של העסק או ליצור אינטראקציה עם מוצרים שהוא רכש או קיבל מהעסק. שילוט מהווה עוד נקודת מפגש עם הלקוח – ואחת חשובה במיוחד. פעמים רבות זהו המפגש הראשוני עם הלקוח, ורושם ראשוני הוא בעל חשיבות מכרעת. שילוט איכותי תעזור למיתוג העסק ולשיפור התדמית שלו. שלט טוב מקדם מכירה ומשפר את הסיכוי שהלקוח אכן ירכוש. זהו כלי שיווקי לכל דבר.