שלטים לחנויות הם חלק קריטי בכל עסק, בעיקר בעסקים קטנים. שלטים הם "כרטיסי הביקור" של העסק שלכם – כלומר הם הדבר הראשון בו הלקוח נתקל, ולכן השלט צריך להיות אטרקטיבי, מושך ורלוונטי. הבחירה בשלט לחנות עשויה להיות מבלבלת, שכן האופציות הן רבות ומגוונות – שלט גדול או בקטן? באיזה צבע? מה לכתוב עליו? כיצד להבליט אותו? לעתים, כדאי להתייעץ עם חברות שילוט בעלות מוניטין לפני הבחירה בשילוט מואר – שכן זו בחירה שיווקית לכל דבר, ומאחורי כל בחירה יש אמירה שעשויה לקרב או להרחיק את הלקוח הפוטנציאלי.
סוגי שלטים לחנויות
יש שני סוגי שלטים לחנויות שצריך להכיר: פנימי וחיצוני. השלטים החיצוניים, כאשר בדרך כלל מדובר בשלטים מוארים לחנויות הם אלו שכולנו נתקלים בהם כשאנחנו הולכים ברחוב או נוסעים על הכביש. הם מציגים את שם העסק, וכן עשויים לכלול סלוגן קטן וכן לוגו. שלטים נוספים המודפסים על החלון החיצוני של העסק עשויים לתת מידע נוסף כמו מבצעים ומחירים. השלטים החיצוניים הם קריטיים ביותר, שכן, כאמור, זהו כרטיס הביקור שלכם – השלטים צריכים להבהיר באופן שיווקי, חד וחלק מהו העסק שלכם ולמה הם צריכים להיכנס פנימה.
ברגע שהשלט החיצוני עבד והלקוח הפוטנציאלי נכנס פנימה, הגיע זמנם של השלטים הפנימיים. שלט פנימי מוגדר ככל השלטים שניתן למצוא בתוך החנות – בין אם הכוונות בתוך החנות, פוסטרים המציגים מוצרים, מחירים, מבצעים וכדומה. השלטים הפנימיים אחראים להניע את הלקוח לכדי קנייה והפנמה של המותג. לכן, אם השלטים הפנימיים יהיו ממותגים, בולטים ומושכים, הם יצליחו להיכנס לתודעת הלקוח.
איך לבחור שלטים לחנויות בצורה שיווקית?
חשוב לזכור שמאחורי כל בחירה יש משמעות, גם אם נדמה לכם שלא. הצבע, הפונט והמסר כולם מעורבבים יחד ומועברים בתת-המודע של הלקוח הפוטנציאלי. לכן, עליכם לבחור מה אתם רוצים להעביר ללקוח – יוקרה, איכות, מחיר, נוחות? חנות המדגישה את היוקרתיות שלה עשויה לבחור בשלט בצבעים כהים וקלאסיים ובפונט חד וברור, בעוד חנות שרוצה להעביר הנאה וכיף לילדים, תבחר בצבעים צבעוניים ובפונט קליל ועגול.
דבר שני הוא התאמה למותג שלכם. אם לעסק קיים לוגו, נסו ליצור התאמה בין הלוגו לבין השלטים. אל תבחרו בצבעים השונים לחלוטין מצבע הלוגו, ונסו לשלב את הלוגו בכל הזדמנות. זכרו כי המטרה שלכם היא ליצור תגובה אצל הלקוח – כך שהעסק ייכנס לתודעתו, והוא יזכור אתכם גם בפעם הבאה שיזדקק לשירות דומה.
לא פחות חשוב הוא המסר עצמו. מה אתם רוצים להגיד ללקוחות מעבר לשם העסק? מה חשוב ללקוח לדעת? שעות הפתיחה, המחירים או דווקא סלוגן קליל ומצחיק? נסו לחשוב מה הלקוח הפוטנציאלי רוצה לדעת ומה ימשוך אותו פנימה.
חשוב לזכור שאין "נכון" ו-"לא נכון". כל עסק צריך להבין מה עובד טוב ומה מתאים לו באופן ייחודי. חשיבה בצורה שיווקית היא לא תמיד פשוטה כמו שאולי נדמה, ולפעמים עדיף להתייעץ עם חברה מומחית בנושא.
למאמר בנושא שילוט לעסקים לחצו כאן >>