מעטים האנשים שלא אוהבים לקבל מתנות, ובפרט מתנות שיכולות לשמש אותנו ביום-יום: ספל לקפה, לוח שנה, משטח לעכבר, מגבת, כובע, שקית בד, כדור ים, מטריה, מחזיק מפתחות ואביזרים נוספים.
חברות ובתי עסק רבים שהבינו את כוחן של המתנות הקטנות הללו ושמעו על האפשרות לחלק אותן בתור מוצרי קד"ם (קידום מכירות) החלו להעניק אותן ללקוחות הפוטנציאלים והקבועים שלהם וליהנות מיתרונותיהן הרבים.
אם אתם בעלי עסק וחושבים להתחיל לחלק מוצרים שונים כדי לקדם את המכירות שלכם, הנה כמה יתרונות מרכזיים של מוצרי קד"מ שאולי לא הכרתם:
- פרסום בחינם – כל לקוח קיים או לקוח פוטנציאלי שקיבל מכם מתנה מתהלך איתה ברחובות העיר או משתמש במתנה במהלך היום כך שכל מי שנמצא סביבו רואה את המתנה שנושאת את שם העסק שלכם. דמיינו את אחד הלקוחות שלכם יושב בספריה עם העט שנתתם לו ונסו לחשוב כמה אנשים נחשפים אל בית העסק שלכם בזמן שאתם ישבתם במשרד או שיחקתם טניס עם השכן.
- כניסה לתודעה – המתנה שנתתם ללקוחות שלכם גרמה לכך שהשם שלכם נצרב להם בתודעה – ייתכן שהם אפילו לא מודעים לכך אך בעת הצורך אתם תהיו הראשונים אליהם הם יפנו.
- טיפוח לקוחות קיימים – אין להתייחס ללקוחות הקיימים כמובן מאליו וחשוב להקפיד לתחזק את הקשר עמם. בעידן התחרותי בו אנו חיים יכולה הענקת מתנה להיות דרך מצוינת לשמור על הקשר משום שהלקוחות ירגישו שאתם חושבים עליהם ועושים מאמץ כדי שהם יישארו נאמנים לכם.
- יצירת קשר עם לקוחות חדשים – הענקת מתנה ללקוח פוטנציאלי גורמת לו לראות בכם חברה איכותית ורצינית שמעניקה יחס אישי ללקוחותיה. הדבר יוצר תחושה נעימה ועשוי לגרום לאותו אדם להשתמש בשירותיכם.
החלטתם לחלק מוצרי קד"מ? איך תעשו את זה נכון
אם החלטתם להתחיל לחלק מוצרי קד"מ, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם בכך:
- בחרו בית דפוס איכותי – כדי לבחור נכון וליהנות מיצירת הפקות דפוס מרשימות שיגרמו ללקוחות לחייך ולזכור אתכם באופן חיובי עליכם לוודא שבית הדפוס שתבחרו מבצע הדפסות באיכות גבוהה, מעניק יחס אישי, מציע מבחר אפשרויות של מתנות מקוריות, מעסיק מעצב גרפי מקצועי ויצירתי ומקפיד על עמידה בזמנים.
- ציינו דרכי התקשרות – חוץ מהשם והלוגו שלכם, מומלץ להטביע על המוצרים גם דרכים ליצירת קשר כמו טלפון, אתר ו/או כתובת מייל.
- במקום הנכון, בזמן הנכון – את המוצרים כדאי לחלק בעיתוי הנכון שיכול להיות לכבוד אירועים כגון ימי הולדת, בר או בת מצווה, לידה, יום נישואין, חגים וסופי שנה. בנוסף, כדאי להתאים אותם לעונות השנה ולמקום בו הם מחולקים (כנס, אירוע השקה, תערוכה, קניון וכו').
- השקיעו במתנות – חשוב שהמתנות שתרכשו יהיו יצירתיות, איכותיות, שימושיות ומרשימות שמראות שהשקעתם בהן מחשבה וכסף (על אף שהן לא חייבות להיות יקרות) .
בהצלחה!