האם אתם מחלקים מתנות ומוצרי פרסום מקוריים ללקוחות העסק? הידעתם כי חלוקת מתנות ומוצרי פרסום ללקוחות תורמת לחיזוק המותג שלכם וגורמת ללקוחות להישאר נאמנים לעסק? ובכן, בשנים האחרונות גברה המודעות לחשיבות מוצרי הפרסום ככלי שיווקי יעיל ואפקטיבי. אם בעבר הלא רחוק בעלי עסקים התלבטו בין חלוקת פליירים בתיבות הדואר לבין פרסום בעיתון יומי או בשבועון מקומי, כיום רבים כבר הבינו כי כדאי לשלב גם מוצרי קד"מ (קידום מכירות) בגלל שאין צורך לפנות לחברת פרסום עבור השירות וניתן לחלק את המוצרים השונים בעסק עצמו, בתערוכות, בכנסים וכדומה.
מיתוג מקצועי של העסק
כאשר מתכננים לרכוש מוצרי קד"מ ופרסום לעסק חשוב לאפיין את קהל היעד, כלומר את לקוחות העסק, ויש להתחשב בתקציב ובמאפייני העסק עצמו. מומלץ להתמקד במוצרים ממותגים, אלו פריטים שאפשר להדפיס או לחרוט עליהם אם שם המותג, פרטים ליצירת קשר, לוגו ומידע נוסף. המוצרים הממותגים נחשבים לאמצעי פרסום יעיל במיוחד כיוון שהלקוחות משתמשים בהם במקומות שונים וכך למעשה העסק שלכם זוכה לחשיפה רחבה ועם הזמן זוכים ליותר פניות ומספר הלקוחות עולה.
יש מגוון מוצרי קד"מ המתאימים לכל העסקים, הפריטים הפופולריים ביותר הם עטים ממותגים, מוצרי נייר כמו יומן שנתי, מדבקיות ממותגות, פוסטרים ועוד. כמו כן, יש מוצרים פופולריים למיתוג העסק כגון גדג'טים ממותגים, ציוד היקפי למחשבים, שעונים, מארזי שי, מוצרי טקסטיל עם הדפסה של שם העסק, לוגו ופרטים נוספים כגון חולצות, מגבות חוף, תיקים, כובעים וכדומה.
חשיבותם של מוצרי הפרסום לעסק שלכם
מוצרי פרסום הם למעשה מתנות שמעניקים ללקוחות או לעובדים, יש שלוש מטרות עיקריות למוצרים שהעסק מעניק:
- מיתוג ויצירת בידול מהמתחרים.
- פרסום יעיל וקידום מכירות.
- שימור לקוחות ועובדים בדרך מקורית וייחודית.
את מוצרי הפרסום אפשר להציע גם לעובדים, לא רק ללקוחות קיימים או ללקוחות פוטנציאליים. עובדי העסק שמחים לקבל מתנות מהמעסיק שלהם למשל ביום הולדתם או כאות להערכה על עבודה טובה, את המוצרים השונים אפשר לחלק לעובדים גם כמתנות שימושיות ומקוריות באירועים כמו מסיבת סוף שנה, אירוע חברה לפני ראש השנה או פסח, בימי גיבוש ובימי כיף.
הלקוחות והעובדים שמקבלים את המוצר שמחים להשתמש בו ולהציגו לעיני כל, כך העסק שלכם זוכה לחשיפה רחבה והרווח כולו שלכם. למעשה, באמצעות בחירה נכונה של מוצרי קידום מכירות אתם מגייסים את הלקוחות כסוכני שיווק ללא עלות, לכן כדאי לבחור היטב את הפריטים ועדיף להעניק לעובדים וללקוחות מוצרים שימושיים כמו מגבות חוף, תיקים, עטים עם הדפסת לוגו ושם העסק, אוזניות ורמקולים ממותגים, בקבוקי מים ממותגים וכדומה.
חשוב לציין כי מוצרי הפרסום השונים מיועדים לחלוקה ללקוחות ולעובדים, אפשר לבצע הזמנה גדולה כדי לחסוך עלויות, וניתן לייבא לבד מוצרים שונים מסין וממדינות אחרות. עם זאת, בדרך כלל מזמינים את מוצרי הפרסום מחברה מקומית בישראל, וצוות החברה דואג למיתוג המתנות ובהתאם לצורך ליבוא ולשחרור ממכס.
בידול מהמתחרים ושימור לקוחות
כל העסקים בארץ מתמודדים עם בעיות כמו שוק תחרותי, רגולציה מכבידה, מיסים גבוהים ועוד. כדי להצליח בשוק תחרותי העסק חייב למצוא דרכים יעילות ומקוריות לשיווק ולמיתוג מנצח. אחת השיטות היעילות היא לחלק ללקוחות מתנות כמו מוצרי פרסום ממותגים, אך ישנם אמצעי שיווק נוספים שכדאי לשלב כחלק מאסטרטגיית השיווק של העסק, לדוגמה רישום העסק באינדקס מקצועי כמו דנסגייד, פרסום ממומן בגוגל וברשתות החברתיות, ניוזלטר ועוד.
אגב, אם שולחים ניוזלטר ללקוחות אפשר להציע את מוצרי הפרסום כהטבה ייחודית למי שירכוש מוצר מסוים בתקופת המבצע, ללקוחות המגיעים לעסק ביום הולדתם ועוד.